U bent weer helemaal bij, maar ik dwaal af. Want wat was er aan de hand: Heineken heeft nieuw bier. Of althans, precies hetzelfde bier, maar dan zeven graden kouder geserveerd. Bij een temperatuur van nul graden Celsius schijnt het bier minder bitter te zijn en, misschien nog wel verrassender, kouder. Om deze innovatie luister bij te zetten werden onder begeleiding van lekkere wijven en live muziek, de karakteristieke ‘reuze bierglazen’ op de Heineken Hoek vervangen door twee koele exemplaren. Niks geen rood gevaar dus, gewoon lekker koud bier.
En als zelfbenoemd trendwatcher trek ik hier aan de bel, want wordt binnenkort niet ook een heuse ijsbar geopend? Koud lijkt dus de trend. Kijk, dit soort dingen moet je tijdig signaleren, communiceren, en op variëren. Dat moet je kunnen, maar die kunde is de trendwatcher wel toevertrouwd. Dus omdat de Heineken-mensen benieuwd zijn hoe het biertje in de volksmond gaat heten, voorspel ik hun dat de volgende frase een veelgehoorde zal worden: Doe mij zo’n ijskouwe kletser!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten